domingo, 14 de junio de 2020

Desde Educación 3.0






Homeschooling: pedagogías emergentes para tiempos de confinamiento (XII)

Para la docente Estefanía Martínez, el homeschooling puede ser una apuesta por la personalización de la experiencia educativa, la autonomía del aprendiz en su entorno personal de aprendizaje o la motivación intrínseca si tiene ocasión de profundizar en los aspectos que le resultan más interesantes. Analiza sus beneficios e inconvenientes en este artículo.

miércoles, 10 de junio de 2020

Desde HBR


Today’s Tip 
Don’t Let Video Calls Drain Your Energy
Let’s face it, video calls are exhausting. But there are a few things you can do to conserve your time and energy. Start by avoiding multitasking. It may be tempting to try to get other work done while you’re listening in, but switching between tasks can cost you as much as 40% of your productivity. Next, cut down on distractions. Close your browser tabs, put your phone away, and stay present. You can take short breaks during longer calls by minimizing the video, or just looking away from your computer now and then. You can also take a step back and ask yourself whether you even need a video meeting. Check your calendar to see if there are any conversations that you could have over Slack or email instead. And finally, don’t feel obligated to make every conversation a video call. Especially when you’re talking to people outside your organization, a phone call is probably just fine. Taking these steps may feel hard at first, but they will help prevent you from feeling drained at the end of another workday.
This tip is adapted from How to Combat Zoom Fatigue,” by Liz Fosslien and Mollie West Duffy

Desde FUSADES

Desde TESSERACT Learning






LEADERS' SPEAK: 
How to Communicate, Engage and Upskill your employees amidst COVID19?
Organizations and their employees are now adapting to the new normal. The world is starting to bounce back from the Corona pandemic and businesses are starting to reopen.

As we move forward there are many questions that pop-up around how you should move forward – should you cut communication and training budgets? Are your employees engaged? How much communication is enough? Are you preparing your employees for post COVID?

It is overwhelming. But if long term survival is your goal, now may be the best time to communicate, engage and upskill your employees.

“How to Communicate, Engage and Upskill Employees amidst COVID19” is a subseries of Leaders’ Speak that aims to bring together HR, Talent and L&D leaders from different industries across the globe to help the community mitigate challenges during and post this pandemic.

Join us on 10th June 2020 at 4 PM IST to discuss:

How to Communicate

How to Engage

How to Upskill

What the Future holds

With:
1. Anil Kumar Misra, Chief Human Resources Officer, Magicbricks
2. Anindya Bhattacharyya, Director & Head, Sales & Marketing Academy, Cipla
3. Divyasree Pawar, Global Head of Learning Delivery, Intel

martes, 9 de junio de 2020

Desde GIC





Resumen de las consideraciones de auditoría por Covid-19
Las consecuencias de la pandemia de Covid-19 sobre los informes de estados financieros y los trabajos de auditoría son complejas y han resultado en desafíos para la administración, los encargados del gobierno corporativo y los auditores. Existe un nivel de incertidumbre sin precedentes sobre la economía, las ganancias futuras y muchos otros insumos que representan elementos fundamentales de la información financiera. Es probable que los preparadores de los estados financieros consideren implicaciones sustanciales y múltiples para la presentación de informes financieros con el propósito de informar a corto y potencialmente a mediano plazo.

La incertidumbre que surge del entorno actual puede aumentar el desafío de obtener la evidencia de auditoría suficiente y adecuada necesaria para formar una visión independiente sobre la razonabilidad de las estimaciones y juicios de la administración. Es importante que los preparadores y los auditores participen en discusiones que evalúen el impacto temprano en el marco de tiempo de preparación y el proceso de auditoría, ya que es probable que haya problemas que no se hayan encontrado anteriormente y que ahora necesiten ser considerados.

Es probable que tanto los preparadores como los auditores se vean afectados por las restricciones de viaje y los requisitos para quedarse en casa, que presentan desafíos prácticos para el trabajo de auditoría. Las compañías pueden obtener información de formas nuevas o diferentes y / u operar controles sobre la producción de información financiera de manera diferente. Las firmas de auditoría también pueden haber girado hacia el trabajo remoto, utilizando diversas herramientas tecnológicas disponibles.

Algunos de los desafíos e implicaciones clave de auditoría de Covid-19 son:
La aplicación del juicio y el escepticismo profesional.
Planeación…Identificación y evaluación de riesgos
Evidencia de auditoría
Estimados contables
Consideraciones de negocio en marcha
Eventos subsecuentes
Informe de auditoría
Para ello se destaca varios recursos que están disponibles en el sitio web dedicado a Covid-19 de IFAC. Debido a que no es una lista exhaustiva ni pretende cubrir todos los problemas prácticos y técnicos en una auditoría en el entorno actual. Los lectores deben consultar los estándares internacionales para todos los requisitos de una auditoría.

Los auditores tendrán que ejercer un juicio profesional significativo y escepticismo profesional y deben permanecer enfocados en sus responsabilidades éticas y el interés público. Las Normas Internacionales de Auditoría (NIA) del IAASB se basan en principios y continúan aplicándose en su totalidad. Los auditores también deben considerar los requisitos legales y reglamentarios nacionales. La aplicación del Código de Ética Internacional de IESBA para Contadores Profesionales (incluidas las Normas Internacionales de Independencia), incluido el cumplimiento de los principios fundamentales (integridad, objetividad, competencia profesional y debido cuidado, confidencialidad y comportamiento profesional), es clave para la preservación y expansión de la confianza del público en todos los auditores.

Fuente:
IFAC
Christopher Arnold. Investigador de IFAC. Junio 2020

Recopilado para JMB Auditores y Consultores S.A. de C.V.  por Javier E. Miranda R. 09062020

Desde IFAC






THE LATEST
The Latest Global Knowledge, Resources and News from the Gateway
Summary of Covid-19 Audit Considerations
Supporting International Standards
Summary of Covid-19 Audit Considerations
Key audit challenges and implications due to Covid-19 separated by specific areas (e.g. audit evidence, auditing accounting estimates, auditor reporting and subsequent events) and highlighting various relevant resources from external stakeholders.
Read More

Desde HBR


Today’s Tip 
Set Up Virtual Office Hours for Your Team
Employees often rely on informal conversations with their boss to stay up to date on important decisions and information. If your team is newly remote, you can recreate these opportunities by setting up virtual office hours. This might be an hour each day during which you invite your team members to join you on a video conference so you can address small questions or concerns. When one person joins, you can lock the meeting and have others wait in an online waiting room — the virtual version of shutting the office door. (Of course, for more in-depth conversations, ask people to schedule a meeting.) Carving out dedicated time to deal with the daily flurry of small issues will help your team feel seen and heard, even from afar.
This tip is adapted from How Managers Can Support Remote Employees,” by Sabina Nawaz

Desde Accounting Tools


New Course Spotlight

In the How to Audit Procurement course, we cover the main procurement processes, the controls applied to them, the most common forms of procurement fraud, and the different types of procurement-related investigations in which an auditor can engage

Desde Accounting Tools











June Course Discount

This new edition of the Budgeting course shows how to assemble a complete set of budgets, as well as supporting procedures, controls, and reports. The course also addresses several variations on the basic budgeting concept - the flexible budget and the zero-base budget. And for those organizations that prefer to operate without the rigidity of a formal budget, the course discusses how to do so. In short, Budgeting provides the complete toolkit of solutions for building a tailor-made budgeting system.

domingo, 7 de junio de 2020

sábado, 6 de junio de 2020

Desde GIC

Desde EALDE Business School






ISO habilita la lectura gratuita de la ISO 31000

Habilitan la lectura gratuita de la norma ISO 31000 y de otras 30 normas de Gestión de Riesgos

La incertidumbre generada en las organizaciones como consecuencia de la pandemia del COVID-19 ha resaltado el valor que tiene en la actualidad la Gestión de Riesgos.
Sigue leyendo

Desde Dialnet



  • Tecnologías

    • ATUC: movilidad sostenible
      Editores: Asociación de transportes públicos urbanos y metropolitanos
      ISSN : 1888-1793
    • Editores: Universitat Oberta de Catalunya
      ISSN : 1696-3296
  • Economía y empresa

  • Psicología y educación

    • Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación
      Editores: Universidad de Cádiz: Grupo de Investigación para la Educación en Medios de Comunicación (Edu-comunicación)
      ISSN : 2172-7929
    • JUMP: Journal of Universal Movement and Performance
      Editores: Universidad de Jaén
      ISSN : 2695-6713

Desde Revistas UNED














La Revista Iberoamericana de la Educación Digital (RIED)


RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia
 es una revista científica de acceso abierto, revisada por pares ciegos y editada por la Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia (AIESAD)cuya Secretaría Permanente radica en Madrid (España).



Desde GIC




viernes, 5 de junio de 2020

Desde HBR


Today’s Tip 
Maintain Focus During Virtual Meetings
When you’re in a virtual meeting, it’s easy to find your mind drifting away — especially if it’s your fifth one of the day. To make sure you’re as engaged as possible, take a few moments beforehand to understand the meeting’s purpose and what value you can add. What is the most critical information you have, and what do you want to contribute? Jot down these points. If you don’t have a critical role to play, identify exactly what you hope to learn from the call. Coming prepared with specific questions will prime you to listen more carefully. If you speak during the meeting, acknowledge previous statements so people feel heard, but don’t spend a lot of time rehashing earlier points. Add something new to move the conversation forward. And don’t worry if you do zone out: Gently notice what distracted you, and return your attention to the call. If you missed something, don’t be afraid to ask a clarifying question.
This tip is adapted from Stop Zoning Out in Zoom Meetings,” by Sarah Gershman

Desde Redmond






By Kurt Mackie
Microsoft disclosed at Build that it has built one of the world's most powerful supercomputers in collaboration with a company building artificial intelligence (AI) solutions. The supercomputer, hosted in Azure datacenters, was built for San Francisco-based AI software development company OpenAI. The two companies have a business relationship, as Microsoft acts as OpenAI's cloud services provider. Microsoft also has invested in OpenAI, providing it with $1 billion last year. Continue reading...

Desde CPA.com


CPE Webinar: June 23 | 2pm EST
CPA.com Webinar Header
Today’s business environment has become increasingly complex, requiring employers to spend a significant amount of time keeping up with fast-changing regulatory and human resources demands. As your clients’ most trusted advisor-you are well positioned to add value and important insights into their challenges without needing deep HR expertise.
Register for this webinar to learn why your firm should be providing clients with effective HR resources. Discover valuable opportunities for you to grow your advisory role and enhance client relationships by doing so.
Learning objectives:
  • Identify some of today's top HR issues facing employers
  • Understand the benefits of providing HR advisory
  • Seek out opportunities for accountants to successfully advise and recommend HR service partners.
HR Issues Continue to Evolve:
Strengthen Client Relationships with HR Advisory Support
June 23, 2020

2:00pm - 3:00pm EST
CPE Credit: 1
Cost: Free

Desde GIC